Resedagboken. Resan. (Dag 1)

Parkerat bilen i Helsingfors.
Yrvädret är förpassat till vagnen.

Vi åt lunch på flygfältet innan avgång. Marius och Celine chillar i loungen.

Det behövdes inte mer sysselsättning är att titta på flygplan.

Under andra flygningen tog vi till reservkortet, Fåret Shaun. Marius tittade och Celine retades.

Den unge resenären var en perfekt medpassagerare. Softade i mjukliften under sätena, åt och sov.

På väg till hotellet. Barnbilstolarna var som väntat inget att hänga i julgranen. Men vad kan man sen då.

Efter en hel dags resande kom vi fram till Ocka som har varit det stora samtalsämnet hos oss i 67 dagar. Ungefär samtidigt som vi steg ur planet hördes den välbekanta meningen från Marius; ”Nej hem int än”. Nej, herregud om vi skulle ha behövt göra en returresa i den stunden!

Fast resan gick så fantastiskt bra! Och jag är stolt som en tupp över mina avkommor. Även trots att planet var över en halvtimme försenat till Frankfurt och vi rusade som tok över rullbandspassagerna och inte hann på vessan med Celine som vägrade flygplanstoaletterna, så hann vi med några minuter till godo i alla fall. Och på andra planet fanns det några schyssta människor som bytte platser för att vi skulle få sitta bredvid varandra och dessutom fick vi en extra plats. Sen var jag tvungen att skratta lite när vi stod och väntade vid baggaget på Palma flygplats, då våra väskor rullade in först på bandet av alla. Det rullade! Efter hyrbil till hotellet, incheckning och snabb middag vid buffén, slocknade vi alla strax efter tio finsk tid. Det var den dagen.

14 kommentarer
Pia

Spännande, säkert, att få allt att klaffa! Lapar info om er resa nu, för vi planerar att göra en södern resa med alla barnen i början på nästa år.. :) Och då tror jag dina nerver är betydligt bättre än mina!!

Jeanette

Härligt att allt gått vägen!

Carro

Perfekt! Nu ska ni ha så skoj! Kram på er!

Helena

Men vad skönt att allt flöt på så himla bra med småttingarna och all logistik.

Nu är det bara det bästa kvar, att njuta av en skön semester.

Massa kramar Helena

AnnaWK

Vilken underbar bild på Celine med fötterna på "bordet".

Amanda & Oscar

Kanon! Skönt att vara på plats!!

Ylva

Super! Jag visste att det skulle gå bra. Med din positiva inställning klarar man det mesta.

Njut!!!

Paula

Men vad skönt att resan gick så bra :-) Och vilken snäll bebis som bara sov och åt!

Ha en fortsatt fin resa :-)

Melli

Oj vad jag gillar yrvädrets kanin! Nästan lika stor som flickan själv ju! :) Och svanser lika sliten ut som vår mellerstas kanins.

Sista bilden är fin! Där sku jag också kunna vara! Ser ut som vallmoängarna man såg i Frankrike som barn på semestrarna. :)

Nella

VÄL JOBBAT, grattis att det gick så bra. JUST SÅDÄR har mina flickor sovit på flyget som Sindre, helt sjukt praktiskt, eller hur!! Ha det härligast!

stina

åh vad skönt att allt fungerade!

haha, skrattade gott åt första bilden, hade varit så roligt om du skrivit att det var så barnen åkt hela vägen i bilen :D

Eva - Kakkakaffe

Mjukliften är en av de bästa sakerna vi släpat med oss hittills. De var lite kinkiga i check-in för den var aningen för stor, men gav med sig.

Och då vi själva har för få händer, så får Marius rycka in tillfälligt (första bilden).

(Melli) Kaninen var redan påväg att komma bort, men som tur var, såg nån det och ropade efter oss. Annars hade helvetet varit lös.

Vallmoängen (jag visste inte att det var vallmo:) ), knäppte jag bild på ur bilen under pisspausen vi tog påväg till hotellet.

Tack för alla era kommentarer. Jag kommer att vara dålig att svara (vilket jag nog tror ni förstår;) ), eftersom vi inte har internet på rummet utan bara i respan.

Ida

Ser ut som ni haft roligt en så länge,de e ju bra !

Angelica

Sådan fin familj du har, verkade gå riktigt bra på färden (: